Jak przygotować się do studiów? Moje metody na dobry początek nowego semestru


laptop, naklejki, notes, plecak, zycie proste


Brace yourself. Nadchodzą studia. Wiem, że 4 miesiące wakacji to za krótko, ale nie zmienimy tego - studia zaczynają się w przyszłym tygodniu, czy tego chcemy czy nie ;)

Moglibyśmy skupić się na ich smutnych stronach, wczesnym wstawaniu (a coś o tym wiem, bo większość zajęć zaczynam z rana!), długich wieczorach przy książkach i wszystkich irytujących niedogodnościach związanych z organizacją na uczelniach...

Ale zamiast tego, pomyślcie o tym co pozytywne - wszystkie śmieszne rozmowy na przerwach, okienka, na których można zjeść obiad, albo napić się z przyjaciółmi dobrej kawy, kontakt z ludźmi zamiast samotnego nudzenia się w domu, rozwój i po prostu aktywne życie - którego mnie czasem w wakacje brakuje ;)


notes, kalendarz, mazak, rysunki, zycie proste


Ale dla tych, którzy stresują się przed nowym semestrem i cała ta akcja "powrót do szkoły" wcale ich nie bawi mam kilka sposobów, jak wrócić na uczelnię z mniejszym stresem i lepszym nastawieniem. Sama trochę się denerwuję, bo to ostatni rok, chciałoby się dobrze ogarnąć, wskoczyć na dobre oceny i wiadomo - napisać dobrą pracę, żeby i dyplom jakoś po ludzku wyglądał.

A zatem, moje sposoby na bezstresowy (albo przynajmniej o obniżonym poziomie stresu) powrót na studia :



Przed rozpoczęciem nowego semestru zastanów się i może zapisz sobie jakie sprawy będziesz musiał załatwić. 

Wiecie, mam na myśli te wszystkie techniczne sprawy jak podbicie legitymacji, złożenie wniosku o stypendium czy kupienie biletu miesięcznego. Jestem z tych osób co lubią mieć wszystko załatwione, ale zwykle załatwiam wszystko na ostatni moment bo nie pamiętam zupełnie i uciekają mi te sprawy. Taka lista może pomóc, możesz z niej skreślić, czy odhaczyć wszystkie już załatwione kwestie.


Warto też posprawdzać różne rzeczy, które ułatwią nam załatwienie powyższych - np. godziny otwarcia dziekanatu, aktualne ceny biletów, czy pobrać potrzebne wnioski i dokumenty, i wydrukować je żeby potem móc tylko spokojnie wszystko wypełnić :)



Uporządkuj swoje "przybory"

Jeśli też jesteś fanem ładnych notesów i notatników, i chociaż notatki nie zawsze są idealne to te wszystkie papiernicze drobiazgi sprawiają Ci frajdę - wybierz się na zakupy pod tym kątem, lub przejrzyj swoje zasoby i przygotuj sobie najładniejsze zeszyty (może te które odkładasz od długiego czasu? Wykorzystaj je! Niech się przydadzą:). Sprawdź czy masz dość piszących długopisów i zakreślaczy (pamiętaj, student bez zakreślacza jest jak bez ręki!

Mnie takie przygotowania trochę relaksują, bo lubię być przygotowana :) Ale jeśli jesteś fanem chaosu w tej kwestii, to po prostu pomiń ten punkt ;)


Poznaj swój plan

Coś co sama chcę wypróbować w tym roku. Przejrzyj swój plan, spisz go sobie gdzieś i dodaj do niego wszystkie zaplanowane przez siebie dodatkowe zajęcia. Chcesz dawać albo pobierać korepetycje - dopisz je do tej rozpiski. Chodził Ci po głowie kurs języka, tańca albo szydełkowania i zapisałeś się na zajęcia - wpisz je także. A potem spójrz realnie na ten plan i określ czy masz wystarczającą ilość czasu na podstawowe rzeczy takie jak sen, czy chociaż jedno wolne popołudnie w tygodniu żeby odetchnąć. Sprawdź czy zajęcia nie będą Ci się nakładać. Oceń po prostu czy w razie gdyby naszła Cię ochota na kolejne zajęcia lub zobowiązania będziesz w stanie to ogarnąć. Dobrze jest znać swoje możliwości czasowe. Wiem, czasem da się pogodzić kilka rzeczy na raz i można trochę zwiększyć obroty, jednak nie da się tak żyć cał y czas - pamiętaj o swoim organizmie i jego potrzebach zjedzenia czasem ciepłego posiłku czy wyspania się - zatroszcz się o niego żeby Ci służył jak najdłużej :)


Stwórz swoją "Fall Bucket List" 

Stwórz jesienną listę rzeczy do zrobienia. Wpisz na nią jakieś swoje przyjemności, plany na najbliższe miesiące, rzeczy na które będziesz czekać i takie, które oderwą Cię trochę od rutyny codziennego chodzenia na uczelnię i nauki. Zaplanuj sobie też kilka wolnych dni w miesiącu, takich w których będziesz mógł się na chwilę odciąć od myślenia o studiach i będziesz mógł zrobić coś dla siebie albo spędzić czas z bliskimi i przyjaciółmi - myśl o takim dniu będzie na pewno pomocna kiedy będziesz mieć przed sobą kilka trudnych dni i pracowity czas. 

dynia, rosliny, stół, brąz, zycie proste




To tyle ode mnie, mam nadzieję że któreś z moich pomysłów się Wam przydadzą. Jeśli macie swoje sposoby na dobry początek roku akademickiego dajcie znać w komentarzach! Może komuś się przyda :) 


Dobrego Semestru! 









12 komentarzy:

  1. Studia były tak dawno, że już nie pamiętam ich początku, ale pamiętam za to, że dla mnie początek semestru zimowego był okazja do spotkania z ludźmi za którymi się stęskniłam latem :) potem ogsrnialam plan i sprawdzałam na co nie muszę chodzić, a na koniec ogarnialam podział notatek z koleżanką, ewentualne kserowki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wszystkie usprawniające uczenie się kwestie były załatwione i super! A ludzie faktycznie, to chyba najcenniejsze na studiach :)

      Usuń
  2. Ja się czasem zastanawiam czy studia w ogóle są do życia potrzebne. Fakt można zdobyć ciekawe znajomości i nieco wiedzy,ale czy znajdzie się po nich lepszą pracę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiem, ale na pewno studia poza twardą wiedzą mogą wiele nauczyć, nawet w kwestii radzenia sobie z trudnościami, sprytu, samodzielności. No i są doskonałą okazją do poznania wielu nowych ludzi :) Jak się dobrze wykorzysta ten czas, np. korzystając z różnych szkoleń czy dodatkowych możliwości stwarzanych studentom można z pewnością podnieść także te kompetencje, które przydają się w przyszłej pracy :)

      Usuń
  3. Ja właśnie zaczynam swoje pierwsze studia i już w pierwszy dzień zdążyłam się przekonać, że organizacja i informowanie studentów o ważnych rzeczach prawie nie istnieje haha, więc moim głównym celem jak na razie jest ogarnięcie wszystkiego, co ze studiami jest związane, poznanie nowych ludzi i znalezienie fajnego plannera w przstępnej cenie :)
    nicolestraveljournal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! W takim razie życzę Ci szybkiego ogarnięcia wszystkiego co potrzebne i cudownego czasu studiowania! A do ogarniania polecam różne grupy na Facebook'u tworzone przez studentów - często skarbnice wiedzy, której nigdzie indziej nie znajdziesz! :D

      Usuń
  4. U mnie też zaraz nowy zjazd, nowy semestr psychologii. Nie mam jeszcze zeszytu :) Przez wakacje obiecałam sobie, że założę notes i spiszę tam wszystkie najważniejsze rzeczy ze studiów, podstawowe kierunki, teorie, eksperymenty, itp. ale nie zebrałam się :( Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic, może uda Ci się w czasie semestru nadrobić? :) Powodzenia w nowym roku! :)

      Usuń
  5. Powodzenia w nowym roku akademickim :) Ja swoją studencką przygodę skończyłam, nawet w tym roku skończyłam studia podyplomowe, ale trzymam kciuki za wszystkich studentów :) A Fall Bucket List i tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapas jedzenie na dobry początek studiów, to jest to :D
    Ja swoje studia rzuciłam po roku i 3 miesięcznej dziekance, było warto.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Życie Proste , Blogger