Kwarantannowa paczka linków - część druga - BLOGI

laptopy, kawa, ludzie, biurko, sprzęt, narzędzia, praca


Siedzimy w domu, już nie mogę patrzeć na Netflixa, chyba obejrzałam za dużo naraz i teraz potrzebuję przerwy - więc może by coś poczytać? :) Książek czeka na mnie cała sterta, i do niej dojdę, ale pomyślałam, że nadrobię nowości na swoich ulubionych blogach. Obiecałam, że linki do fajnych (ah te toksyczne słowo ;p)  kont na YouTube nie będą ostatnim zbiorem linków, i tak też czynię :) 

Blogi zaczęłam czytać, kiedy sama zaczęłam podejmować próby tworzenia czegoś swojego, wiadomo, trzeba było dowiedzieć się jak to wygląda i na co zwrócić uwagę. Później wracałam do blogów jeszcze wiele razy, podczas szukania i zbierania materiałów do obydwu prac dyplomowych czy do pracy zawodowej. Blogosfera stała się jednym z moich ulubionych "przestrzeni" w sieci, głównie ze względu na to, że ludzie którzy blogują piszą to, co myślą, są szczerzy i bardzo często niezwykle inspirujący!

Jeśli jesteście tutaj, zakładam, że zdarza Wam się na jakieś blogi zaglądać :) Podzielę się z Wami dziś kilkoma moimi ulubionymi miejscami, ale też paroma nowymi odkryciami. Będzie różnorodnie  - tak jak w przypadku kanałów na YouTube nie krępujcie się by dorzucić w komentarzu czegoś swojego :)

To lecimy :)


droga, zakręt, góry, mgła


  • Andrzej Tucholski blog  - Znacie Andrzeja? Jestem prawie pewna, że musieliście już o nim słyszeć - parę razy ode mnie ;) Cenię go za szczerość, nieszablonowe spojrzenie na rzeczywistość, a równocześnie niezwykle odpowiadający mi sposób pisania, który sprawia, że każdy wpis mam ochotę połknąć w całości ;) To też jeden z nielicznych blogerów, którzy swoje relacje z odbiorcami traktują naprawdę poważnie - to jego odpowiedź na mojego mejla była jednym z powodów, że ostatecznie zaczęłam pisać :)

    Porusza bardzo różne tematy, biznesowe, podróżnicze, psychologiczne, a przede wszystkim pisze nie tylko o pozorach i ładnej otoczce, ale o rzeczach, które często siedzą głęboko w nas - dzięki za odwagę do poruszania tych tematów. Idźcie sprawdzić - nie pożałujecie! :) 

kompas, dłoń, podróż, droga, góry, przestrzeń


  • Bele Kaj - podróżnicze blogi często mają to do siebie, że sposobem opisywania wszystkich "cudów" jakie dany bloger zwiedził odstraszają mnie i czuję, że "nigdy nie będzie mnie na to stać". Z blogiem Bele Kaj jest zupełnie inaczej. (Jest duża szansa, że moja sympatia do autorów wynika z faktu, że są ze Śląska - a ja jestem totalnie lokalną patriotką ;p) Opisują swoje podróże w taki sposób, że aż "chce się jechać". Znajdziecie u nich mnóstwo porad, odnośnie przelotów, przejazdów, atrakcji w konkretnych miejscach, które są najbardziej warte odwiedzenia, ale także wpisy o śląsku, która świadczą o tym, że nie tylko zagraniczne wycieczki mogą być emocjonujące. :) Kiedy wejdziecie w zakładkę "podróże" znajdziecie zbiór tekstów podzielonych według krajów - Włochy to ich ulubiony jak mój - kolejny plus. Zajrzyjcie do nich i zaplanujcie swoją kolejną podróż - oczywiście dopiero kiedy skończy się czas #zostańwdomu ;) Na razie możemy tylko planować :) 

  • Odkrywając Amerykę - Stany to jedno z miejsc, na mojej liście do odwiedzenia przed śmiercią. Chociaż moje podróże do tej pory były raczej bliższe niż dalsze, to kiedyś chcę wsiąść w samolot i odwiedzić te wszystkie miejsca, które znamy z filmów. Dlatego też, kiedy odkryłam bloga Kasi musiałam na nim zostać na dłużej. Jej blog to skarbnica wiedzy o różnych aspektach życia w USA z punktu widzenia Polki, ciekawostki o amerykanach i ich stylu życia, czy aktualne trendy jakie tam panują (a które zapewne za chwilę dotrą do nas - wiecie jak to jest). Opisuje także swoje podróże i różne zagadnienia codziennego życia - myślę, że jeśli interesuje Was temat Stanów śmiało możecie do niej zaglądnąć ;) 

  • Life Managerka - znacie? Jeśli nie to zachęcam do zapoznania się! Doceniona w zeszłorocznym zestawieniu najlepszych blogerów "Shareweek" jak najbardziej zasłużenie! O czym pisze? O zdrowym, codziennym życiu, o jej patentach na utrzymanie swojego ciała i ducha w dobrej formie, o sprawdzonych metodach na dbanie o siebie i bliskich. Jest mi szczególnie bliska ponieważ na co dzień żyje z tym samym schorzeniem, co ja i na początku kiedy lekarz postawił diagnozę, jej wpisy na ten temat mocno mnie zmotywowały i były źródłem wiedzy, czego się spodziewać i jak teraz o siebie zadbać.

    Aha i publikuje wpisy z mnóstwem zdjęć! Ładnych. Jeśli lubicie i jesteście tymi ludźmi, do których lepiej od tekstu dociera obraz - polubicie się ;) 

róż, chmury, niebo, ptaki


  • Kameralna - to jeden z pierwszych blogów, które regularnie odwiedzałam. Blog o prostym (sic!) życiu, pełnym skupienia na dobrych rzeczach, o szukaniu szczęścia w małych sprawach. Jednym z charakterystycznych tematów poruszanych przez autorkę jest szafa kapsułowa, czyli skompletowanie niewielkiej ilości ubrań, które można dowolnie ze sobą mieszać i kompletować z nich zestawy na każdą okazję. Inspirujące i ciekawe, chociaż ja sama jeszcze nie dorosłam do takich zmian w swojej szafie ;) Oprócz tego wpisy z listami książek, podcastów, miejsc w sieci, które pomogą nam ukoić nerwy i żyć w zgodzie ze sobą. Warto. Ten blog działa jak dobra, ziołowa herbatka - kojąco :) 

  • Klaudyna Maciąg  - to blog, odkryty przeze mnie dość niedawno, ale pełen dobra! Autorka to niezwykła osoba, której chyba nigdy nie kończą się pomysły. Na stronie znajdzie się coś dla każdego. Przewodnim tematem, wokół którego wszystko się kręci jest blogowanie, praca na swoim, porady jak działać i zarabiać jako freelancer. Oprócz tego inspirujące pomysły, przemyślenia, zbiory i bazy linków np. do stron, na których możemy posłuchać tzw "białego szumu", czyli idealnych dźwięków dla tych, co nie potrafią pracować w całkowitej ciszy :)

    Gdybym miała wymienić wszystkie świetne pomysły, jakie możecie stamtąd wydobyć, musiałabym chyba stworzyć cały osobny post. Musicie po prostu sami się przekonać. Przejrzyjcie tą skarbnicę wiedzy i korzystajcie! :) 


Myślę, że jeśli coś nowego wpadnie mi w ręce, powyższa lista będzie się rozszerzać i aktualizować - może nawet z Waszą pomocą, jeśli wrzucicie w komentarzach namiary na jakieś swoje ukochane blogi :)
Życzę Wam miłego czytania i pamiętajcie - miły komentarz dodaje blogerom skrzydeł, więc im nie żałujcie ! ;)








10 komentarzy:

  1. Proponuję w cyklu jako trzecią cześć propozycję ciekawych i inspirujących stron www.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje - jestem zachęcony żeby skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka znam, ale nie wszystkie. Dzięki za polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość z polecanym znam, Klaudynę uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie inspiracje :-) muszę poznać wszystkich, bo jeszcze nie znam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł na wpis, lubię takie inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam większość blogów poza tymi podróżniczymi, ale czekam na następną część, bo uwielbiam odkrywać ciekawe miejsca w necie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam blog Klaudyny, Andrzeja i Kameralną :) Podróżniczych nie czytam. Wpadam czasami do Pani Swojego Czasu, Ksiezycovej, Kobiecej Strony Biznesu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł z taką listą blogów! :) Na pewno zajrzę na te, o których napisałaś, bo zapowiadają się fajnie. :) W takich miejscach można naprawdę zobaczyć mega rzeczy i nauczyć się czegoś nowego! I to cenię sobie w blogach najbardziej <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Życie Proste , Blogger